יום שבת, 10 באוקטובר 2009

שינויים מהפכניים בשוק התקשורת הישראלי

שוק התקשורת הישראלי משנה את פניו לבלי היכר. שחקניות חדשות נכנסות לתחום הטלפוניה הקווית והאינטרנט, עולמות התקשורת מתאחדים והתחרות גוברת. נשמע מרתק?

מי שהסתכל על שוק התקשורת לפני כשנה יכול היה לראות מפה ברורה לחלוטין - בתחום הסלולאר פעלו חברות מסוימות, בתחום האינטרנט פעלו חברות אחרות ובתחום הטלוויזיה פעלו שתי חברות בלבד - הוט ו-yes. כיום, לעומת זאת, המפה הזו שונה לגמרי. ההפרדה הברורה שנעשתה עד אז בין התחומים השונים, הולכת ומטשטשת ובעתיד, המגמה הזו צפויה להתגבר עוד יותר.

טלפוניה קווית

אל תחום הטלפוניה הקווית נכנסות כעת גם אורנג', סלקום ופלאפון, אשר פעלו עד עתה בתחום הסלולאר בלבד. זאת, בנוסף על 012 סמייל ואקספון 018, אשר נודעו בעבר כספקיות שירותי גישה לאינטרנט בלבד. אורנג' וסלקום מספקות כבר כעת שירותי טלפוניה קווית לעסקים תחת הקידומות 074 ו-052 ובעתיד הן צפויות לפתוח את השירות גם לשאר הלקוחות. זהו עניין של זמן עד שגם פלאפון תיכנס לזירה זו.

אינטרנט נייח

ספקיות הסלולאר מצטרפות גם אל תחום האינטרנט הנייח, ולמעשה, כמעט ומכפילות את מספר החברות שפועלות בו באופן ישיר או עקיף. סלקום הכריזה השבוע על מגוון חבילות שירותי אינטרנט ללקוחותיה. פלאפון ואורנג' יעשו זאת בחודשים הקרובים.

שירותי טלוויזיה

אל הוט ו-yes בתחום שירותי הטלוויזיה מתכוונת להצטרף גם אורנג'. בתחילת השנה הקרובה צפויה להשיק החברה את חבילת השירות הראשונה שלה בתחום. את הצעד הראשון שלה בתחרות מול הוט ו-yes ביצעה החודש אורנג' דווקא דרך האינטרנט, כאשר השיקה את האתר orange time המספק סרטים מלאים, סדרות, מוזיקה ותכני מדיה אחרים לצפייה מקוונת.

שוק התקשורת, כך נראה, הולך לקראת מצב שבו כל חברת תקשורת תציע את כל מגוון שירותי התקשורת האפשריים ולא תתמחה בתחום אחד בלבד. בעתיד נוכל לראות

פרסומת, לפרסום לחץ כאן
חבילות טריפל שמשלבות טלפוניה, נתונים ווידאו לא רק מהוט ו-yes אלא גם מחברות התקשורת האחרות. אלה צפויות לשדרג את החבילה לחבילות חבילות קואדרו - כאלה שבהן החיבור הסלולארי מצטרף ל"חגיגה".

נקודה מעניינת נוספת היא שיתופי הפעולה בין החברות, כאלו שלא ראינו כמותם בעבר. כך למשל, פלאפון תספק שירותי גישה לאינטרנט בשת"פ עם בזק בינלאומי וסלקום תעשה זאת עם 013 נטוויז'ן. שיתופי פעולה אלו כנראה יתרחבו בעתיד.

משמעות השינויים האחרונים בשוק התקשורת היא הגדלת התחרות בתחום, דבר אשר ידרבן את החברות להוזיל את מחיריהן. התוצאה תהיה חסכון כספי ללקוח והגדלת מבחר האפשרויות שעומדות לרשותו.

נראה מבטיח ומעניין. חכו לבאות...

רקע על שוק התקושרת

עוד הרחבות על שוק התקשורת, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכליים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: מבט לעתיד התקשורת.

כתבתו של "כתב סקופ" - קובי שפיבק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה